page contents
فود سیتی
فود سیتی

چطور از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل کنیم؟

چطور از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل کنیم؟

یکی از اصلی ترین شاخصه های سالم بودن هر دستگاه،شرایط ظاهری دستگاه وعملکرد صحیح آن میباشد.این دومورد حد اقل شرط لازم برای عملکرد صحیح و سالم بودن هردستگاه میباشد.اما شرایط کافی نیست.یک دستگاه در شرایط نرمال  میتواند دارای عملکرد حتی صحیح باشد اما این امکان وجود دارد که از قطعات ولوازم غیر اصلی و یا حتی قطعاتی که کارکرد مشابه دارند، در دستگاه استفاده شده باشد. که این موضوع میتواند باعث خرابی دیگر قطعات و یا کاهش و یا نقص عملکرد دستگاه در شرایط سخت کاری و یا باعث پایین آمدن امنیت و یا عملکرد صحیح دستگاه شود.

به طور مثال اگر در دستگاه سرخ کن صنعتی از شیر برقی غیر اصلی استفاده شود،چنانچه در فصل سرما که مصرف گاز بالا میباشد و در نتیجه افت فشارگاز را خواهیم داشت،دستگاه نمیتواند در این شرایط به مقدار لازم به مشعل(برنر) دستگاه به مقدار کافی گاز رسانی کند و در نتیجه با پخت نامطلوب مواجه خواهیم شد.و بلعکس در زمانی که با افزایش فشار مواجه هستیم، شیر برقی نمیتواند به مقدار لازم سوخت رسانی کند وباعث حجم ورود بیش از حد گاز به دستگاه خواهد شد و در نتیجه میتواند منجر به آتش سوزی شود.

استفاده از قطعات غیر فابریک میتواند خطرات و خسارات حتی جانی در پی داشته باشد.

به طور مثال:

دستگاه سرخ کن تحت فشار با عنوان دستگاه کنتاکی( Henny penny) چنانچه از واشر (gasket ) غیر فابریکی استفاده شود،بعد از مدتی کارکرد و با توجه به اینکه فشار حبس شده در این دستگاه حدود 15 بارمیباشد،احتمال اینکه در حین کار و تحت فشار واشر پاره شده و باعث پاشش روغن با دمای 170 درجه سانتیگراد به بیرون ودر نهایت منجر به سوختگی و جراحت شدید اپراتور دستگاه شود.

لذا در زمان خرید کالا،تنها کارکرد درست در آن لحظه ملاک نیست و میبایست به نکات فنی توجه کامل داشت.

توصیه میشودبرای خرید مطمئن چنانچه نسبت به کالای که قصد خرید آنرا دارید، شناخت و اطلاعات فنی نسبی و یا حد اقلی را ندارید،

از کارشناسان و متخصصین در این حوزه استفاده کنید تا از اتفاقات و خسارات احتمالی جلوگیری کرده و از خرید خود مطمئن شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید